רצוי |
|
|
|
|
|
|
עזרים |
כלי נגינה |
הקלטות |
המחשה חזותית |
המחשה בעזרת מחשב |
|
|
שפת גוף |
נינוחות
תנועה קלה על הבמה |
|
|
|
|
|
טבעיות, נגישות |
סיפור אישי, הומור |
הובלה טבעית ומדורגת של הקהל מהפתיחה עד הסיום (מהבעיה/הצורך עד הפתרון). |
|
|
|
|
המחשה |
העברה משדה אחד לאחר (ציור ממחיש מוזיקה) |
שימוש במטפורות להבהרת המסר |
|
|
|
|
לשון |
הגייה נכונה ומדויקת של מילים ומונחים |
ניסוח בלשון טובה |
מישלב בינוני (לשון טבעית). |
|
|
|
טון דיבור, בהירות הדיבור |
הגייה ברורה של המילים |
גיוון, הדגשת מילים חשובות להבהרת המסר, |
|
|
|
|
קצב |
קצב בינוני, הפסקות קצרות להדגשת מילים ורעיונות. אנרגיה, גיוון בין שטף לבין דיבור אטי והפסקות קצרות. |
|
|
|
|
|
תכנים |
|
|
|
|
|
|
פתיחה |
מקלה על השומעים להיכנס לנושא, יצירת עניין (סיפור אישי, הצגת בעיה, הצגת נתוני הבעיה, המחשה על ידי סרטון…) |
סיפור אישי |
הצגת בעיה/צורך, הצגת נתונים |
קטע קצר מסרטון
ציטוט
שאלה מנחה |
השמעת קטע שיר/נגינה |
הקלטה |
מעורבות עם הקהל |
הבעת רגש |
שאילת שאלות ממשיות או רטוריות |
|
|
|
|